01-11-2012

Aswa Keukens en Bribus bundelen krachten


Aswa Keukens staat al 35 jaar bekend om zijn aantrekkelijke showrooms, fraaie keukens en voortreffelijke service. Voor Bribus is Aswa Keukens dan ook een perfecte samenwerkingspartner om woningcorporaties te ontzorgen.

Complete ontzorging voor woningcorporaties

Hoe we dat bij Bribus doen? Bijvoorbeeld door het complete keuzeproces voor huurders – en eventueel kopers – uit handen te nemen. Zo hoeven corporaties zelf geen woonwinkel meer in stand te houden. Om de huurders dicht bij huis te laten kiezen uit alle mogelijkheden, werken we nauw samen met keukenzaken in het land. Zoals Aswa Keukens, met vestigingen in Helmond, Hilversum, Uden, Dordrecht en Venlo.

Perfecte aanvulling

“We zijn een gezond, solide familiebedrijf, net als Bribus”, zegt Robbert Leemans, directeur-eigenaar van Aswa Keukens. “Ook wij hebben veel kennis en zijn erg betrokken bij onze klanten. Wij bevinden ons in een ander segment van de markt, met onder meer SieMatic keukens. Als partners vullen we elkaar nu perfect aan. Samen bieden we een compleet assortiment voor alle doelgroepen, met keukens voor elke smaak en portemonnee.” 

Compleet verzorgd

Vlak voor de kerst gaat de samenwerking officieel van start in Hilversum. Danny Pluijm, bij Aswa Keukens verantwoordelijk voor projecten, legt uit: “In onze showroom komt een speciale ruimte met Bribus en Bribus Premium keukens. Hier kunnen huurders van regionale woningcorporaties in een sfeervolle ambiance hun keuken en apparatuur uitzoeken. Vervolgens kunnen wij het hele traject voor de corporaties verzorgen, onder coördinatie van Bribus. Van advies bij de intake en de eerste schets tot en met de oplevering van de keuken.

Digitaal bestand

Danny Pluijm vervolgt: “We hebben eigen monteurs in dienst. Wil de corporatie een deel zelf doen? Dan kan dat ook. Dit maakt ons heel flexibel.” Volgens Robbert Leemans biedt de samenwerking nog meer voordelen. “Zo kunnen we voor Bribus en de corporatie voorraden verzorgen. En met onze jarenlange ervaring kunnen we makkelijk inspelen op alle mogelijkheden. Ten slotte gebruiken we de iPad in het keuzeproces, met een invulschema dat heel makkelijk is te koppelen aan het interne beheersysteem van een corporatie. Zo heeft de verhuurder in zijn eigen systeem altijd direct inzicht in alle keukengegevens. Dat is ontzorgen 2.0!”

Blijf op de hoogte en ontvang onze nieuwsbrief

Het nieuws