• Bribus_Zomerland_Anneke_sjoerd
  • Bribus_Zomerland_keuken

Zomerland

renovatie van 110 appartementen


In Wassenaar staat het service-appartementencomplex Zomerland. De bosrijke, rustige omgeving maakt dat het hier goed toeven is, oorspronkelijk vooral voor mensen boven de 75 jaar. Met een grootschalige renovatie mikt directeur Anneke Lequin-de Klerk nu op een bredere doelgroep. Om zo ook andere mensen te bereiken die zich aangetrokken voelen tot de omgeving en de diensten die Zomerland biedt. 

Zomerland is volgens Anneke een service-appartementencomplex waar mensen meer kunnen verwachten. Zo heeft het complex een balie die zeven dagen per week is geopend van 08.00 tot 20.00 uur. Deze balie wordt bemand door medewerkers die allerlei zaken regelen voor de bewoners. Zoals het in ontvangst nemen van pakketten. Daarnaast lost de technische dienst eventuele storingen of technische problemen op. 

Bredere doelgroep, andere keukens
Als onderdeel van deze renovatie werden 110 oude keukens vervangen door Bribus keukens. “De aannemer organiseerde een kennismaking tussen Bribus en mijn projectteam. We zijn in de showroom in Amsterdam geweest waar we uitgebreid advies kregen en de mogelijkheden bekeken. Daarna heb ik alle zaken rechtstreeks met Sjoerd besproken. Hij is eigenlijk ook de enige met wie ik contact heb gehad binnen Bribus”, vertelt Anneke. “Hij was altijd zeer adequaat en kwam met goede ideeën die binnen ons budget pasten. Daardoor hebben we binnen dit budget écht een goede keuken kunnen neerzetten. 

Keukenkennismaking

Bewoners konden kiezen uit drie typen keukens. De variatie werd geboden door drie verschillende combinaties tussen fronten en werkbladen. De ‘zittende’ bewoners mochten zelf kiezen of ze wel of geen combimagnetron en/of vaatwasser wilden toevoegen, maar alle nieuw te verhuren appartementen hebben de complete set van vijf apparaten. Een modelkeuken geplaatst in Zomerland hielp om bewoners bekend te maken met hun toekomstige keuken. “Sommige mensen waren best huiverig voor een open keuken, omdat ze redeneerden vanuit hun bestaande keuken. Door de modelkeuken werden ze juist aangenaam verrast. We zitten eraan te denken om bewoners ook nog een training of workshop te bieden zodat ze bijvoorbeeld de bediening van de inductiekookplaat leren kennen”, vertelt Anneke enthousiast. 

Face-to-face contact
Anneke besluit met iets wat haar in positieve zin opviel in de communicatie met Bribus. “Ik kreeg altijd snel een duidelijk antwoord. In een groot renovatieproject als dit heb je met veel verschillende leveranciers te maken, maar bij veel van hen duurde het nog wel  eens lang voordat ik antwoord kreeg. Zeker vergeleken met Bribus. Ik denk dat dat ook komt doordat ik met Bribus in het voortraject veel face-to-face contact heb gehad. Vaak werkt dat ook in het verdere verloop van het project prettiger.”

 

Sommige mensen waren best huiverig voor een open keuken, omdat ze redeneerden vanuit hun bestaande keuken. Door de modelkeuken werden ze juist aangenaam verrast.


Anneke Lequin - de Klerk, Directeur Serviceappartementen Zomerland


Doelgroep

Rendement
Bribus_Zomerland_Anneke_sjoerd
Bribus_Zomerland_keuken