Service

Heeft u een vraag over 
uw Bribus keuken?

Veelgestelde vragen
voor huurders

Beschikt u over een huurwoning voorzien van een Bribus keuken? En heeft u een vraag? Wij willen u uiteraard zo goed mogelijk van dienst zijn. Voor uw gemak worden hieronder de meest gestelde vragen per categorie behandeld.

In veel gevallen zullen wij u door moeten verwijzen naar uw verhuurder, bijvoorbeeld in het geval van schademelding, vragen met betrekking tot service en garantie of wanneer u extra onderdelen of accessoires voor uw Bribus keuken wilt bestellen.

Veelgestelde vragen voor huurders

Algemeen

  • Hoeveel jaar garantie zit er op mijn Bribus keuken?
  • Een Bribus keuken bestaat uit verschillende onderdelen. Elk onderdeel kent zijn eigen garantieperiode. Voor apparatuur gelden de garantievoorwaarden van de toeleveranciers. Zij verzorgen ook de garantie en service. Wanneer u snel geholpen wenst te worden kunt u het beste rechtstreeks contact opnemen met de desbetreffende toeleverancier. Hoeveel garantie er op overige keukenonderdelen zit is afhankelijk van het contract dat verbonden is aan uw keuken. Daarvoor verwijzen wij u door naar uw verhuurder.

  • Heeft Bribus een hulp- en/of noodlijn?
  • Indien u hulp nodig heeft, neemt u als huurder allereerst contact op met uw verhuurder. Mocht u een vraag voor ons hebben, kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier.

    In het geval van gaslekkages, overstromingen of andere ernstige gevallen adviseren wij het landelijke noodnummer 112 te bellen.

  • Zijn Bribus keukens duurzaam?
  • De term duurzaamheid wordt zo vaak gebruikt dat de betekenis ervan dreigt te vervagen. Zo niet bij Bribus. Concrete projecten en innovaties geven een duidelijk beeld van ons duurzaamheidsbeleid. De Bribus Eco-lijn, duurtesten met kwantitatieve resultaten, testkeukens om de afvoer van kookemissies te verbeteren en de ontwikkeling van circulaire keukens in samenwerking met de TU Delft, zijn hier enkele voorbeelden van. Nadere toelichting over hoe wij bezig zijn met duurzaamheid vindt u hier.

Ik heb een Bribus keuken

  • Ik wil mijn Bribus keuken graag aanpassen, kan dat?
  • Of u uw Bribus keuken kunt aanpassen heeft te maken met het contract dat uw verhuurder met ons heeft. Wij adviseren u dan ook om contact op te nemen met uw verhuurder. Uw verhuurder kan u vervolgens meer vertellen over de aanpassingsmogelijkheden.

  • Kan ik extra onderdelen en accessoires bestellen?
  • Wil je graag extra kasten, een werkblad en/of fronten bestellen. Of wil je graag losse onderdelen, zoals grepen, bestellen? Neem dan contact op met uw verhuurder voor de mogelijkheden. Hij kan aangeven wat er binnen het contract mogelijk is en u meer informatie verstrekken.

  • Ik wil graag een andere keukenopstelling. Kan dat?
  • Of u een nieuwe keukenopstelling kunt krijgen is afhankelijk van het contract dat uw verhuurder met ons heeft. Uw verhuurder kan u hier meer over vertellen. Wij raden u dan ook aan om contact op te nemen met uw verhuurder.

  • Hoe meld ik schade aan mijn keuken?
  • Over het algemeen geldt dat kleine reparaties door de huurder zelf uitgevoerd kunnen worden. Voor grote reparaties aan uw keuken neemt u contact op met uw verhuurder. Uw verhuurder kan er vervolgens voor kiezen om zelf de schade te verhelpen of een monteur van Bribus te sturen.

  • Hoe meld ik storing of schade aan een apparaat?
  • Storing aan een apparaat meldt u aan uw verhuurder. Wanneer u snel geholpen wenst te worden - in geval van storing, een defect of garantie - kunt u het beste rechtstreeks contact opnemen met de desbetreffende toeleverancier van uw apparaat. Zij kunnen in veel gevallen advies op afstand geven, een monteur sturen of een onderdeel of accessoire leveren.

  • Hoe kan ik mijn keuken het beste schoonmaken/onderhouden?
  • Zorgvuldig, maar relatief eenvoudig onderhoud verhoogt de levensduur van uw keuken. Voor het afnemen van uw keuken is het belangrijk om milde schoonmaakmiddelen te gebruiken in combinatie met een zachte doek.* Een Bribus keuken bestaat uit verschillende onderdelen en materialen, deze verschillende onderdelen kunnen een ander onderhoud eisen. Wij verwijzen u daarom graag door naar onze pagina met gebruiksadviezen, hier vindt u alle tips met betrekking tot correct onderhoud van uw keuken.  Daarnaast maken wij u graag attent op schade die kan ontstaan door vocht. Plaats uw waterkoker nooit onder een bovenkast, zet uw afzuigkap aan voordat u begint met koken en open pas uw vaatwasser als deze gereed is. Meer hierover leest u eveneens op onze pagina met adviezen.

    *Wij vragen extra aandacht voor ‘Desinfecterende middelen’:
    Er zijn zeer agressieve middelen op de markt die mogelijk schade kunnen veroorzaken aan componenten van de keuken, zoals handgrepen, apparatuur, kraan of front- of rompmaterialen. Het gebruik van desinfecterende middelen direct- of indirect op uw keuken wordt afgeraden. De voortvloeiende schade aan uw keuken kan Bribus niet onder de garantievoorwaarden in behandeling nemen.

     

     

Ik krijg een Bribus keuken

  • Heeft Bribus een showroom en kan ik deze bezoeken?
  • Bribus heeft geen showroom welke bezocht kan worden door personen die een Bribus keuken mogen uitzoeken van hun verhuurder. Krijgt u een Bribus keuken in uw huurwoning? Via uw verhuurder verneemt u welke extra keuzemogelijkheden u heeft om uw keuken aan uw stijl en smaak te laten voldoen.

    Daarnaast beschikken wij over een uitgebreid dealernetwerk waar u terecht kan als particulier. Vind hier een verkooppunt bij u in de buurt waar u meer informatie en advies over onze keukens kan krijgen.

  • Kan elke Bribus keuken worden aangepast aan mijn persoonlijke voorkeur?
  • Bribus levert keukens in diverse stijlen en daarnaast beschikken wij over een breed scala aan fronten, kleuren, handgrepen en apparatuur. Echter is het afhankelijk van het contract dat uw verhuurder heeft met Bribus welke extra keuzeopties u heeft. Hoe groter het palet aan keuzes, des te persoonlijker u uw keuken kunt maken. Meer informatie hierover kunt u opvragen bij uw verhuurder.

Staat uw vraag er niet tussen?

Staat uw vraag er niet tussen. Of kan uw verhuurder uw vraag niet beantwoorden? Voor alle overige vragen kunt u gebruikmaken van ons contactformulier. Hoe vollediger u dit formulier invult, des te beter wij uw vraag kunnen beantwoorden. Hou daarom uw ordernummer en eventuele verdere specificaties bij de hand. Het ordernummer staat op de sticker in de gootsteenkast*.

*Staat het ordernummer niet vermeld aan de binnenzijde van uw gootsteenkastje? Dan is uw keuken hoogstwaarschijnlijk ouder dan tien jaar en kunnen wij in ieder geval geen extra of vervangende onderdelen meer leveren. Ook zal in de meeste gevallen de garantieperiode verlopen zijn.

Ordernummer (deze vindt u in uw gootsteenkastje)

Ordernummer is verplicht!