Jeroen-Helmink

Teamleider Werkvoorbereiding
Jeroen Helmink

Cool om te werken bij een bedrijf dat zulke mooie dingen maakt

Jeroen Helmink

Jeroen is met zijn team de schakel tussen verkoop en productie. Er komt veel planning kijken bij het doorvoeren van binnengekomen klantopdrachten in de productie.

Jeroen, kun je kort iets vertellen over jouw verleden bij Bribus en hoe jouw dag er tegenwoordig uitziet?

Ik ben begonnen als medewerker logistieke planning. Dat was in 2008. De afdeling Werkvoorbereiding bestond ook nog niet zoals die nu is. Ik kreeg de mogelijkheid om in deeltijd een hbo-opleiding te volgen en zo heb ik een mooie stap binnen Bribus kunnen maken. Nu volg ik een cursus Leadership Management. Dus wat dat betreft raak je bij Bribus nooit uitgeleerd. 

Als teamleider werkvoorbereiding is geen dag hetzelfde. Ons team is de spin in het web tussen de afdelingen Verkoop, Productie en Planning. We denken continu na over hoe we de productie kunnen verbeteren en optimaliseren. Een erg interessant traject.

Hoe definieer jij Bribus qua cultuur en sfeer?

Het is een bedrijf waarbij we met z’n allen de schouders eronder zetten en iedereen een extra stapje doet als dat nodig is. Mede hierdoor is het bedrijf ook zo ver gekomen. En natuurlijk merk je dat je in een familiebedrijf werkt. De oud-directeur zie je ook nog geregeld voorbij komen en dat vind ik wel iets moois hebben. 

Wanneer ben je trots op je werk?

Als we met ons team een prestatie leveren waardoor de productie nóg efficiënter wordt. Door een bepaalde verspilling weg te werken lukt het soms om hoge productieaantallen, die nu nog met overuren worden gemaakt, binnen de reguliere uren te krijgen.

De maakindustrie lijkt weer in de lift te zitten. Deze regio staat daar natuurlijk ook om bekend. Hoe is het om bij een écht maakbedrijf te werken?

Geweldig, die investeringen in het machinepark zijn mooi om van dichtbij mee te maken. En het is gewoon cool om te werken bij een bedrijf dat zulke mooie dingen maakt. Het eindresultaat is letterlijk zichtbaar in onze showroom. Zo zien we allemaal ons eigen werk. En keukens zijn natuurlijk echte leefruimtes geworden. Die plek wordt steeds prominenter in huis. Dus we werken aan een product waar mensen ook echt gevoel en emotie bij hebben. Als ik ergens over de vloer kom, kijk ik automatisch even wat voor een keuken ze hebben. 

Ga terug