Sam Daniels, projectleider bij Mooiland: “Sinds 2016 werken we met Bribus aan een project om de verouderde keukens van 280 huurwoningen, verdeeld over tien steden, te vervangen. Bribus ontzorgt ons hierbij volledig en dat werkt erg plezierig. We hebben samen een selectie gemaakt waar de huurders een keuze uit kunnen maken en Bribus regelt alles wat daar verder bij komt kijken. Het is een partij die meedenkt, met ons én onze bewoners.”
Stappenplan
“Uiteraard blijven we als corporatie wel het aanspreekpunt van bewoners, bijvoorbeeld als zij vragen hebben”, vervolgt Sam Daniels. “Zo kondigen wij in een brief aan bewoners aan dat zij in aanmerking komen voor een nieuwe keuken en dat Bribus hiervoor contact met hen opneemt. Vervolgens zorgt Bribus dat bewoners een keuze kunnen maken en regelen zij de demontage van de oude keuken en de levering en montage van de nieuwe. En dat gebeurt keurig; ik wil de monteurs van Bribus dan ook graag een compliment geven! Per woning krijgen wij een terugkoppeling van Bribus met alle gemaakte afspraken. Wil een bewoner een extra kastje of een verlengd keukenblad, dan kan dat. De kosten hiervoor betaalt de bewoner direct aan Bribus, hier hebben wij geen omkijken naar. Het gehele proces van afspraken maken en inmeten tot aan de renovatie per bewoner duurt ongeveer negen weken. De keukenrenovatie ansich duurt in principe drie dagen.”
Heldere afspraken
“Bribus heeft de vrijheid om - volgens onze richtlijnen - te bepalen of een keuken ook daadwerkelijk vervangen dient te worden. Ook dat past binnen de totaalontzorging die Bribus biedt. We hebben maandelijks overleg om de planning door te spreken en te kijken waar de samenwerking nog beter en efficiënter kan. Dat werpt echt zijn vruchten af, elke dag wordt het een beetje beter. Inmiddels weten Bribus en Mooiland wat we van elkaar kunnen verwachten en werken we volgens heldere afspraken. Het project loopt prima op schema en de bewoners zijn over het algemeen tevreden. En als onze huurders blij zijn, zijn wij dat ook!”